Tangalle

12 augustus 2016 - Tangalle, Sri Lanka

Zoals een aantal van jullie weten heeft de vader van Joop 4 weken voordat we op vakantie gingen een hartaanval gehad. Hier was hij weer redelijk uit op gekrabbeld en hij was weer thuis in het verzorgingstehuis. Heel even zag het er naar uit dat onze reis niet door kon gaan.
Na goed overleg hebben we 1 week vooraf besloten om onze reis door te laten gaan.
Uit voorzorg hebben we alles geregeld wat er geregeld moest worden met de goede hoop en vooruitzichten dat dit niet nodig hoefde te zijn.
Afgelopen woensdag middag kregen we een telefoontje dat het opeens snel bergafwaarts ging met de vader van Joop.
Bij terugkomst na de safari (vrijdagochtend) in Udawala kwam het verdrietige bericht binnen dat de vader van Joop toch nog onverwacht snel in zijn slaap was overleden.
Zo snel hadden we dit niet zien aankomen we hadden goede hoop dat hij het nog even zou volhouden.
Joop zijn vader heeft de mooie leeftijd van 89 jaar bereikt.
Zoals vooraf al besloten en overlegd blijven we in Sri Lanka en maken we onze vakantie af.
Na de safari moesten er diverse zaken geregeld en in gang gezet worden, hier hadden we de ochtend de tijd voor gelukkig. Wat maakt internet de wereld dan toch klein en dichtbij.
Rond de middag kwam de taxi ons ophalen om ons naar Tangalle te brengen, een betere plek om alles te laten bezinken hadden we ons niet kunnen wensen.
We hadden een huisje op het strand geboekt bij het Mangrove Beach resort, een geweldig kleinschalig resort op het strand waar we een super plekje hadden.
Een prachtig strand waar alle bounty, en Fa (voor de ouderen onder ons) reclames in samenkomen.
De zee kan helaas in dit seizoen niet in gezwommen worden omdat hij te ruig is, 300 m verderop kan het wel omdat daar een natuurlijk bassin is van rotsen waar de golven op breken en overheenstromen.
2 km de andere kant op is dit het strand waar veel schildpadden aan land komen om hun eieren te leggen.
We hebben een poging ondernomen om een schilpad te spotten dit is helaas niet gelukt.
Op dit mooie plekje hebben we alle rust en ruimte gehad om alles te laten bezinken.
Goede gesprekken met elkaar en met zijn 3tjes gevoerd.
Na Tangalle gaan we naar onze laatste bestemming in Sri Lanka, Galle hier verblijven we nog 4 dagen om dan nog 1 dag in Colombo te zijn voordat we afreizen naar de Malediven.